VIII. Nagytemplom utca 30. Térkép Nyitva minden nap 8 órától
e-mail: info@agrund.hu Infó: +36-20 583-6712

Grund Oktatási Program

A foglalkozások

 

A program foglalkozásait az általános iskola felső tagozatosainak, valamint a középiskolás korosztálynak hirdetjük, melynek során életkornak megfelelő, a tananyaghoz illeszthető, önismereti, csapatépítő, személyiségfejlesztő tréningeket, illetve irodalmi, történelmi és kultúrtörténeti foglalkozásokat kínálunk a regényben felvázolt információk, értékek és problémák mentén.

A foglalkozások hatékony ismeretszerzési módszerek jegyében zajlanak (drámapedagógia, kooperatív tanulásszervezés, projekt módszer, tapasztalás és élménypedagógia).

 Összesen 3 x 45 percnyi foglalkozás választható az alábbiakból:

45 perces foglalkozások

I. A becsület, a gyávaság, a barátság, az árulás és a játék fogalmai

Mit jelent a becsület? Ki becsületes? Találkoztatok már a gyávaság érzésével? Milyen volt? Kik a barátaid? Miért pont ők? Árultak már el? Árultál már el? Tudsz játszani?

Keressük meg együtt a válaszokat drámajátékokkal, bizalomjátékokkal és a „Trust Fall” nevű interaktív játékon keresztül: e feladat végrehajtásához elengedhetetlen a személyes gyávaság legyőzése, a társba vetett bizalom megelőlegezése, és a becsületesség.

Célunk, hogy a játékon keresztül az osztályból egy igazi csapat kovácsolódjon össze, akiknek a tagjai bíznak a másikban. Továbbá, hogy a gyerekek megértsék, a bizalmat sokkal nehezebb visszanyerni, mint megőrizni.

 

II. A regény eseményeinek interaktív feladatként történő megoldása

 

Láttál már valaha gittet? Létezik még az üveges mesterség? Hogyan is játszották a „pálutcaifiúk” a golyózást? Mit jelképezett a zászlójuk?

Boka egy egész este írta kiáltványát. Te hogy boldogulsz a tollal és tintával? Kipróbálnád?

Akkor itt a helyed! Izgalmas kutatások és kísérletezések várnak rád. Fedezd fel a századforduló játékait, tárgyait, hangulatát!

Célunk, hogy a gyerekek ne csak olvassanak, vagy beszéljenek, esetleg írjanak a témáról, hanem a valóságban is megtapasztalják, átéljék azokat. Az így szerzett élmények segítenek a regény és a kor szellemének jobb megértésében.

 

III. Harc a Grundért! (homokbombától a lézerharcig)

 

A harc lehetősége mindannyiunkban elindít valamit: kíváncsiságot ébreszt, visszariaszt, elgondolkodtat, megrémít, lelkesít…

Ami mindannyiunkban közös, hogy emlékszünk harcainkra: élénken vagy tompán, szívesen vagy kevésbé szívesen… de emlékszünk.

Most idézzük fel a „pálutcaifiúk” és a „vörösingesek” csatáját közösen: egy olyan lézerjáték segítségével, mely fényes nappal használható és semmilyen egészség károsító hatása nincsen. A játékeszköz a TV távirányítóknál használt infravörös tartományban működik, így maga a lézer, melyet sugároz szabad szemmel nem látható!

 

Fontosnak tartjuk, hogy a játék résztvevői - ahogyan a regényben is - nem egymás ellen, hanem a grund birtoklásáért küzdenek. A könyv történései alapján megelevenítjük a csatát és a zászlószerzést. Célunk az élménynyújtás. Ma, túl azon, hogy a szülők többsége nem engedné, hogy homokbombával dobálják gyermekét, olyan lehetőséget kell biztosítani, ami felveszi a versenyt korunk sodró impulzusaival. A lézerharc ilyen. Fejleszti a kooperációs készséget, a koncentrációt, és átadja azt a hátborzongató, elmondhatatlan, ősi érzést, amit a haza és annak megvédése, az összetartozás és az összefogás jelent.

 

IV. Várostörténet, térképészet

 

A Felfedezők Társasága egy kalandokkal teli utazásra invitál mindenkit. Egy időgép segítségével, egy „élmény-utazás” keretében ismerteti meg felfedezőit a századfordulós és mai Budapesttel, Józsefvárossal, Molnár Ferenc világával.

Utazásunk térben és időben zajlik. Utunk irányát a különféle térképek határozzák meg, megállóhelyeink a nevezetességekhez kapcsolódnak, élményeinket pedig üzenetek küldésével, képeslapok írásával, és egy útinapló szerkesztésével rögzítjük.

Gyere, és fedezd fel velünk fővárosunk és a Józsefváros ezer arcát, színes világát!

Célunk, hogy a gyerekek átérezzék, a regény valós helyszíneken játszódott, a „pálutcaifiúk” világa létezett, s nyomai fellelhetők a mai Józsefvárosban is. A gyerekek megtapasztalhassák - tanórai kereteken kívül is - a tájékozódás fontosságát, az égtájak ismeretének szükségességét, s azt, hogy Budapest és Magyarország nevezetességei közös örökségünk, melyet ismernünk és ápolnunk kell.

 

 90 perces foglalkozások:

V. Geréb naplója, blogja

Sokan közülünk írnak naplót, vagy közkeletűbben nevezve blogot. Hogy miért tesszük? Mert jó újraélni az írás által számunkra kedves dolgokat. Vagy éppen az írás könnyít mérgünkön, csalódottságunkon, keserűségünkön. Leírjuk gondolatainkat, történéseinket éppen adott lelkiállapotunknak megfelelően, feketén-fehéren. S később, ha visszatekintünk, újraéljük: nevetünk, elszomorodunk, átgondoljuk, újraértelmezzük.

Vajon, ha beletekinthetnénk Geréb naplójába, mit olvasnánk ma ki belőle? Hogyan s miként lett Gerébből, a barátból áruló? Árulóból megbánó? Megbánóból harcos barát?

Fedezzük fel együtt Geréb naplóját, s általa saját értékrendünket, legmélyebb gondolatainkat!

Célunk, hogy segítsünk a gyerekeknek önmaguk és mások megismerésében, elfogadásában.

 

VI. Produkciós iroda - Forgatókönyvírás

 

„Jó volt – mondta csöndesen, és hozzátette: - Jó volt, sokkal jobb volt, mint a parton állni, és kinevetni engem. Inkább újesztendeig a vízben ülök nyakig, mint hogy összeszűrjem a levet a barátaim ellenségeivel.”

Ki ne ismerné fel Nemecsek híressé vált fürdését. S most arra is lehetőség nyílik, hogy négy szereplő szemszögéből is megvizsgálhassuk. Vajon mit gondolt Nemecsek, Áts Feri, Geréb és a Pásztorok a fürdésről, a fürdés közben? Milyen gondolatok kavarogtak a fejükben? Hogyan fogalmaznátok meg belső monológjaikat?

Lehet vitatkozni és megegyezni, forgatókönyvet írni és produkciós irodát működtetni! Mindehhez már csak Ti kelletek!

Célunk a kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia fejlesztése: tervezés, szervezés, irányítás, vezetés, delegálás, az elemzés, a kommunikálás, a tapasztalatok értékelése, kockázatfelmérés és vállalás, egyéni- és csapatmunkában történő munkavégzés fejlesztése. Ön- és társismeret fejlesztése. A szövegalkotás és –elemzés fejlesztése. Kreativitás és empátia fejlesztése.

 

VII. Időutazás a GRUND körül! (Séta a regény helyszíneinek mentén.)

 

A Felfedezők Társasága expedíciót indít, hogy a mai VIII. kerületet bejárva felkutassa azokat a helyeket, ahol a Pál utcai fiúk és a „vörösingesek” éltek. Az utazás során érintjük a legfontosabb helyszíneket (Grund, Pál utca, Mária utca, Üllői út, Füvészkert….), ahol egy-egy izgalmas játék, változatos és sokszínű élmény vár a felfedezőkre!

Csatlakozz expedíciónkhoz, kalandozz velünk a Józsefváros múlt századi helyszínein korunk technikai eszközeit segítségül hívva! GPS segítségével, koordináták alapján jutunk el egyik állomásunkról a másikra, s közben mindenki megtanulja a szerkezet kezelését is.

Célunk, hogy a diákok megtapasztalhassák a hatékony, önálló tanulás adta lehetőséget és örömöt. Fontosnak tartjuk, hogy kezdeményezőképességüket, vállalkozó szellemüket, szociális- és állampolgári érzékenységüket megmutathassák, saját értékeiket megismerhessék e területeken. Ez a program kizárólag kis létszámú csoportok számára készült. 

 

VIII. Az agresszivitás két arca (Értékfeltáró és konfliktuskezelő program)

 

A foglalkozás keretében annak eredhetünk nyomába, hogy egy velünk született - és alapvetően az életben maradásunkat biztosító - ösztönből hogyan lesz mindennapjainkat megkeserítő probléma. Az erő/erőszak, a kiszolgáltatottság/gyengeség, a tisztelet és tiszteletlenség mindannyiunkat foglalkoztató kérdéseit járjuk körbe izgalmas saját élményeket nyújtó foglakozásainkon. A Pál utcai fiúk szereplőit segítségül hívva, közösen fedezhetjük fel az agresszió két arcát: mitől hősies Nemecsek, amikor Áts Ferire támad, és mitől érezzük megvetendőnek a Pásztorokat, amikor elveszik a kisebbek golyóit?!

 

Célunk, hogy interaktív tapasztalásokon keresztül a gyerekek fontos ismereteket szerezhessenek saját magukról, társaikról, közösségükről, konfliktuskezelő stratégiákat sajátítsanak el, valamint megtanulják, jobban kezelni saját agresszivitásukat. Négy foglalkozástípust ajánlunk, melyek egymásra építhetők:

-          Konfliktuskezelési technikák,

-          Konfliktuskezelési készségek fejlesztése,

-          Önismereti- és értékfeltáró program a saját agresszivitás megértésére,

-          Saját agresszivitást kezelő készségfejlesztés.

Áraink 2016. február 29-től:

létszám

Összesen

1-15 fő

44 000 Ft

16-25 fő

55 500 Ft

26-35 fő

83 500 Ft

36-45 fő

95 000 Ft

46-60 fő

121 500 Ft



Információ és időpontfoglalás: info@agrund.hu.        



Kezdőlap | Játszótér | Bár | Oktatási központ | Sarokház | Háttér | Biztonság | Elérhetőség